søndag 31. oktober 2010

Summer in the city

Har endelig fått igjen pusten etter 40 minutters Skyping med mor, der samtalen for det meste går i "Åsså he eg jort det! Åsså va eg der og der! Åsså, haha, ja det va så flaut! Åsså du, bare ein ting te...". Etter en travel 46 timers jobbeuke, i tillegg til et sosialt liv, fikk jeg endelig tid til å snakke med mor igjen på Skype. Og heldig som jeg er, har jeg en mor som gladelig ordner opp når jeg savner klærne mine hjemme og gjerne vil ha tilsendt litt av garderoben min ned her. Mor løper gladelig ned til rommet mitt for å hente opp et utvalg av klær som hun kan vise meg på webkameraet for godkjennelse til å sende ned. "Ååååh, jaaaah, den savner jeg sååå", "Ååååh jah! Den kjolen hadde jeg glemt at jeg hadde!", "Nei mamma da, ikke den rosa kjolen.. Husker du ikke den kjolen som jeg kjøpte i Italia vet du?(Ja, det begynner å bli 2 år siden jeg var der..)". Men mor ordner opp hun og jeg gleder meg masse til å få tilsendt et lite utvalg av kjolegarderoben min!

Ellers har dagene gått i 100 siden jeg kom tilbake fra ferien min oppe i Gold Coast. Dersom man regner fra sist lørdag til denne søndagen, har jeg jobbet 60 timer til sammen på Nick's og Heritage. Jobben på Nick's går kjempegreit nå, jeg trives veldig der og har ordnet meg 5 faste skift i uken, der jeg får fri en helgedag og en hverdag i uken. Og på den belgiske har jeg fått tillit som servitør og hadde min første store seksjon i går kveld. Og det må sies at jeg satte ny personlig rekord da jeg fikk 50 (!) Dollar i tips fra et bord med 6 sjarmerende eldre mannfolk! Alt jeg trengte å gjøre var å kysse dem på kinnet når de gikk for kvelden. Lett!

Utenom jobb, har jeg allikevel rukket masse denne uken også! Tirsdag var jeg på Salsanight med noen venner fra den belgiske. Vel, jeg kan vel egentlig ikke skryte på meg det, siden jeg endte med å forlate lokalet etter 5-10 minutter.. Salsadansing er visstnok ikke min greie. Lokalet var overfylt med dresskledde menn og flotte damer, alle (og da mener jeg alle) kunne danse salsa og jeg ble kjempe ukomfortabel (siden jeg aldri har danset salsa) og endte med å ta et glass vin på den belgiske istedenfor. Men, kvelden ble nå allikevel morsom. Jeg fikk en god unnskyldning til å ta på meg en  kjole, jeg fikk litt kvalitetstid sammen med Bob, en av koreanerne jeg bor med, og bartenderne på den belgiske er alltid morsomme.

Lørdags formiddag våknet jeg opp til solskinn og en bleik nordmann hoppet opp av sengen, tok på seg bikinien og avtalte med Nikki og Kelly fra den belgiske å møtes ved Shelley beach i Manly. Jeg tok taxi til ferja ved Circular Quay og møtte Nathan, en engelsk fyr fra jobb som også skulle på stranda. Vi ble en liten gjeng fra Heritage på stranda og jeg fikk prøve snorkling for første gang! Hadde aldri trodd at det skulle være min greie, men det var det tydeligvis og jeg har nå store planer om innkjøp av egen snorklemaske ut i neste uke.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Noen kommentarer, spørsmål eller hva som helst?