mandag 25. oktober 2010

work & TRAVEL

Queensland, Gold Coast, Surfer's Paradise = FERIE! Etter noen travle uker med dobbelt opp på Nick's og den belgiske, hadde jeg plutselig fri i 2 hele dager og da Brad inviterte meg til å komme opp et par dager til Surfer's Paradise (som ligger lenger oppi nord), trengte jeg ikke tenke meg om så veldig mange ganger før jeg bestilte billetter opp til Australias svar på Syden.

For første gang i mitt omreiste liv tok jeg avsted på et fly UTEN (merk dere dette!) bagasje. KLM baggen ble selvfølgelig med og en nykjøpt leopardmønstret bag, fullstappet med alt det viktigste; sminke, bikinier, Jimmy Choo skoene og 4 kjoler (jeg skulle jo tross alt være der i 2 hele dager..).


Utsikten fra hotellrommet

Digg med strandlivet!
Svæææært hotellrom

Meter maids; Jente i bikini som går rundt å putter penger i parkometere slik at bileierne ikke får parkeringsbot! Turistattraksjon i seg selv det der


Hotellet var knallfint og enormt, egen balkong med utsikt over byen og man kunne skimte stranda, egen stue og kjøkken (ikke at jeg planla å lage mat etter at jeg arrangerte en litt uheldig tacoaften for Annelues i sist uke) og alt var bare skikkelig flott. Dagene ble tilbrakt på stranda og vi var ute å spiste på en Tepanyaki restaurant, der man blir plassert ved et bord rundt kjøkkenet og kikker på mens kokken tilbereder maten du har bestilt, mens han trikser med kjøkkenutstyr og lager løkvulkaner osv. med en lettere imponert nordmann som tilskuer. Det som ikke var så kult var selve spisingen. Så kjepphøy som jeg er, tror jeg jo at jeg er et naturtalent i å spise med pinner, noe en sjarmerende flekkete kjole senere motbeviste når vi reiste oss for å gå videre...






På lørdag fikk jeg en liten time hjemme i leiligheten (der jeg hadde store planer om å pakke ut, men endte med å tømme alt på gulvet, for så å ligge i senga å høre på podcasten av Misjonen på Ipoden min), før jeg nok en gang travet av sted på jobb på den belgiske. Der jeg forresten plutselig har blitt tiltrodd min egen seksjon oppe i 2.etasje, der jeg kan styre for meg selv akkurat som det måtte passe meg og jeg må si at jeg stortrives med det!
Søndagsmorgen var det opp tidlig for å jobbe på Nick's (som jeg elsker, etter at sjefen min, tragisk nok, ble deportert tilbake til Kina!). Rett etter jobb ble jeg plutselig bedt i bursdagsselskap og endte helga med å bowle, laser tagge og spise kinamat med en morsom gjeng fra jobb!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Noen kommentarer, spørsmål eller hva som helst?