tirsdag 19. oktober 2010

The Midnight Special

Jeg begynner liksågodt med det beste først (selv om det ikke er bloggfaglig korrekt av meg)! Jeg har vært på Creedence Clearwater Revisited!! Noe som vil si en hel kveld med CCR sanger, der 2 av bandmedlemmene fra det originale CCR (trommisen og bassisten) er med. Etter en supertravel uke med løping fra den ene jobben til den andre, i tillegg til å være sosial i mellom dragene, tok jeg meg et par velfortjente vinglass med Annelues på søndag, før jeg gikk på konserten som var rett nedforbi der jeg bor. Men som den "last minute girlen" jeg er, måtte jeg bli med Annelues tilbake til hostelet for å skrive ut billettene og løpe tilbake til Sydney Entertainment centre. Jeg hadde sitteplass midt i hallen, men de var visst helt bakerst, så lyden var ikke optimal, men det gjorde ingenting. Det morsomme med hele konserten var at jeg ble sittende mellom 2 russere som var mer opptatt av å drikke øl og tørrprate (høyt) enn å følge med på musikken og et 50+ kjærestepar med kikkert som var mer opptatt av å kikke stygt på de to fulle russerne som pratet i vei gjennom hele konserten. Når russerne reiste seg for å hente mer drikke (alle satt med kryssede fingre om at de ville gå sin vei og aldri komme igjen...), reiste 50+ paret seg og applauderte russerne for at de gikk sin vei! Underholdende var det og  jeg var veldig fornøyd med å høre CCR spille alle de gamle geniale sangene; Suzie Q, Born on the Bayou, I heard it through the grapevine osv. Det eneste som manglet, som jeg satt å ventet på hele kvelden siden det er min absolutte FAVORITTSANG, var I put a spell on you... Men hadde en topp kveld og flott avslutning på en travel uke! Neste konsert tror jeg blir Gorillaz i November, som jeg så reklame for etter konserten.






Utenom en fantastisk musikkopplevelse, har jeg dratt Brad med på en tragisk kino (noe som har ført til at jeg har mistet overtaket mitt etter den uheldige Pirhana 3D episoden...). Jeg ville se en skrekkfilm for en gang skyld og etter å ha sett reklame for Buried med Ryan Renolds, tenkte jeg at den så jo kjempegod ut! MEN NEI... Hele filmen består av en tungtpustende Ryan Renolds inni en kiste, mens han ringer ambassader, FBI, terrorister, eks kjæreste, sinna bestevenninne av eks kjæreste, senil mor osv. Vi gikk etter 45 minutter (eneste grunnen til at vi holdt ut såpass lenge var fordi vi hadde stor popcorn og Maltesers, og et lite håp om at kanskje den ble bedre).

Idag har meg og Anette vært på cafè og sjekket ut den Internasjonale Matfestivalen som foregår i Hyde Park disse ukene. Der fikk jeg endelig smake Dumplings (som jeg skulle ha smakt på i Kina, men som jeg bare ikke gjorde) og endte opp med å kjøpe tyrkisk pita, da dumplings ikke var så kjempegodt (egentlig var det litt ekkelt..).







I morgen jobber jeg dobbelt, først 9-4 på Nick's, deretter 6 til i 11 tiden på den belgiske, for så å reise på ferie i et par dager da jeg plutselig fikk fri! Turen går til Gold Coast, der jeg møter Brad som allerede er der oppe på ferie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Noen kommentarer, spørsmål eller hva som helst?