mandag 11. april 2011

Who's got spirit?

Som jeg skrev i sist innlegg, har jeg begynt å spille netball. En merkelig, jentete versjon av basketball og 10'eren som vi brukte å ha som oppvarming i håndballen. Sist lørdag hadde vi første kamp. Uten en eneste trening, bare halvparten på laget har møttes og flere av dem kom 5 minutter før kampen begynte og utlendingen (altså meg) har aldri spilt før, dette er jo dømt til å bli en suksess.

Jeg ble plukket opp av Bessie på togstasjonen og vi møtte Rebekka ved banene (det er kjempemange kamper som spilles samtidig, ihvertfall 20 kamper samtidig!). Vi skaffet oss uniform, som består av en knall rosa t-skjorte og et blått skjørt (JA, SKJØRT!).



5 minutter før kampen begynte kom resten av laget og vi var klare for kamp. Men så kom beskjeden jeg ikke forventet. Norway Rock Festival armbåndet mitt, som jeg har hatt siden Juli 2010, måtte av... En sjokket nordmann beskyttet det eneste "norske" jeg har her nede og sa: "WHAT?". Jeg skjønte jo fort at dette ikke var noe å krangle om. Jeg var jo allerede utlendingen, så jeg ville ikke lage noe scene i min første kamp heller, så jeg måtte jo bare vrikke og vrenge det av meg, i mens jeg dønn seriøs kikker over til Bessie og sier: "I can't BELIVE you're making me do this...".
Hahaha, dette virker nok som en merkelig reaksjon over en liten detalj som et armbånd. Men når enn er her nede, alene nordmann, bortsett fra mine norske venninner som jeg har vært så heldig å bli kjent med, blir slike småting som et armbånd fra hjembygdas festival mer enn en detalj og jeg syntes det var kjempetrist å måtte ta det av.


Men det er allikevel ingenting å symte over, jeg fant fram Norway Rock Festival nøkkelring greieren min når jeg kom hjem, så alt er vel igjen. Og armbåndet ble ærlig talt litt glemt når vi tapte kampen med 22 mål... Men det er morro å få spilt kamper igjen og være med på et lag, selv om jeg foretrekker den langt mer intensive og litt mer røffe sporten, håndball!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Noen kommentarer, spørsmål eller hva som helst?