mandag 27. september 2010

Down on the corner

Jeg har 4 stikkord til dere: CCR, Nick's, Coogee Beach og håndball. Dette var uke 5 kort fortalt om livet mitt i Sydney!

Først og fremst vil jeg skryte av at jeg har brukt den første lønnslippen min på en billett til å se Creedence Clearwater Revisited (Cook og Clifford fra det opprinnelige bandet spiller gamle CCR sanger) i Oktober. De skal spille i Sydney Entertainment Centre og sammen med kanskje 1000 mennesker i sin beste alder gleder jeg meg ihjæl! Når jeg snakket med far på Skype ante jeg et lite hint av sjalusi når jeg meddelte nyheten, men til det er det bare èn ting å si - styr båten din i min retning, jeg spanderer konsertbilletten din pappa!

For det andre har jeg nok en gang fått meg jobb rett ned ved Darling Harbour, 10 minutter fra hvor jeg bor (in your face jobdeskmann, som sa jeg aldri kom til å få meg noe jobb her i Sydney)! Etter at jeg lot Brad få kikke på CV'en min tok han ansvar å fikset den opp, slik at den nå ser ut som en CV skal se ut (og alle grammatikk feil er rettet på) og printet til og med ut kopier til meg slik at jeg kunne strø dem rundt i Sydneys jobbmarked. På vei hjem fra et dagskift på Heritage stoppet jeg innom et par cafèer og leverte CV'en min inn bare for morro skyld. Etter tips fra Jana, den slovakiske jenta jeg deler rom med, stoppet jeg innom Nick's Cafè på Darling Harbour og leverte inn CV'en min. Telefonen ringte med gladmelding en time senere, jeg kunne komme på prøve dagen etterpå.
Prøven gikk tydeligvis greit, for nå jobber jeg hver lørdag og søndagsmorgen på Nick's Cafè, som er en frokostcafè med mye turister (jeg venter ennå på å treffe noen nordmenn, da det er lite av dem rundt her).

På fredag var jeg på Coastal Walk med Brad fra Coogee til Bronte (jeg har tidligere bare vært fra Bondi til Tamarama, der jeg brukte å jogge i mine au-pair dager). Coastal walk er vistnok en stor turistgreie her i Australia og består enkelt og greit av å gå fra en strand til en annen. Vi stoppet for å spise lunsj ved Bronte, der vi ble bestevenner med Tess, en sjarmerende, leken hund som var veldig interessert i sjømat mixen vi hadde kjøpt oss. Men vennskapet varte ikke så lenge... Så fort all maten var spist opp, løp Tess tilbake til eierne sine og enset oss ikke en gang da vi gikk forbi den et øyeblikk senere. Resten av helgen ble satt av til jobbing på Heritage og Nick's.

Men, jeg er vel aldri så travel at jeg ikke rekker å være litt patriot og se på håndballjentene. Jeg kjøpte meg TV2 Sumo for å kunne følge jentene i World Cup i opptak (siden jeg er i utlandet får jeg bare se det i opptak), så jeg fikk med meg kampen mellom Norge-Danmark (nok en gang vant vi over danskene!), litt av Norge-Russland og selvfølgelig finalen mellom Norge - Romania. Tror kanskje Koreanerne lurte litt på hva jeg egentlig holdt på med i dag tidlig når jeg så finalen og ikke klarer å holde munnen igjen. "HVA?!", "JAAAA!", "NEEEEEI!" "STRAFFE FOR POKKER!" er noen av de milde strofene som gjallet i stua i dag tidlig når Norge tok sølv i World Cup. Litt skuffet over at vi ikke tok gullet, men stresser ikke for vi ordner gull til EM i Desember!

I dag fikk jeg mail av Kim Andrè på Facebook. Han stikker en tur til Sydney for å delta i en Longboard (?) konkurranse og kommer 23.November. Gleder meg til å treffe kvindølen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Noen kommentarer, spørsmål eller hva som helst?