lørdag 11. september 2010

The girl who played with... Hot tea

Jeg utroper meg selv til ukas kløne her på hostelet... På torsdag møtte jeg Brad til lunsj ved Darling Harbour (som forresten er overfylt av skumle, ekle "killer" måker som er ute etter å ta meg...) og siden det begynte å regne i det han måtte tilbake på jobb, fant jeg ut at jeg skulle rigge meg med en kopp te og lese The girl who played with fire i dagligrommet før jeg skulle på jobb. Problemet er bare at mellom kjøkkenet og dagligrommet skiller det 2 etasjer, og siden jeg ennå holder på med prosjekt "få fin fu, ta trappa", må jeg jo gå opp disse etasjene med en overfylt kopp med kokende tevann. Dette er vanligvis ikke et stort problem, ettersom jeg har gått i trapper hele livet mitt (det er lett liksom), men akkurat i dag gikk jeg litt i min egen verden og plutselig var trappa 3 steg lenger enn den normalt pleier å være! Ja, jeg falt OPP trappa med tekoppen i hånda og sølte det kokende vannet over hele halsen og brystet, mens teposen landet så beleilig på handa mi (noe en forbauset Cecilie ikke merket før hun begynte å plukke opp den knuste tekoppen).

Etter 45 minutt på fellesbadet iført BH og dongeribukser (jeg måtte rive av meg toppen og bruke den til å kjøle ned det brente område) måtte jeg jo bare ringe mamma (for det er hva man burde gjøre når kriser oppstår). Klokka var jo bare halv 5 på morgenen hjemme i Norge, hun er sikkert oppe..? Etter en rolig, småhulkende samtale som gikk i "Mamma, jeg har brent meg, men det går greit altså", "det går greit, det gjør bare veldig vondt altså", "Tror du jeg burde bli hjemme fra jobb tro?", gikk jeg ned til resepsjonen, som var veldig hjelpsomme. De sendte meg videre til legesenteret rett oppi gata for behandling og 2 indiske sykepleiere plasserte meg i en sykeseng  med noen isposer og der ble jeg  liggende i halvannen time før legen kom å kikket på meg (bare for å si at jeg måtte ligge i 40 minutt til med isposen).

Etter 3 timer på legesenteret og 120 dollar senere (85 dollar for å få legen til å kikke på det og resten på salver og bandasjer) var jeg bandasjert fra bryst til ansikt med forskrekkede pasienter som tilskuere. Jeg måtte ringe jobben å fortelle hva som hadde hendt og er egentlig sykemeldt over helga, men går på jobb nå i kveld for det om. Sårene har grodd ganske fint, og jeg trenger ikke bandasje helt opp til ansiktet lenger, så det ser ikke så dramatisk ut lenger, selv om jeg har noen veldig interessante blemmer på brystet og et flott rødt brannmerke som går på skrå nedover halsen. Håper det går bort i løpet av helgen... Så hva er moralen spør du kanskje? Vel, slik det ser ut vil jeg si at prosjekt "få fin fu, ta trappa" blir lagt på is, fra nå av tar jeg bare heisen!

Ellers har jeg fått et sted å bo! På mandag ringte jeg på en leilighet som ligger 2 minutt fra Darling Harbour, som ligger rett ned forbi hostelet jeg bor på, for å høre om jeg kunne komme å kikke på leiligheten jeg fant på internett. Den var nettopp lagt ut, så jeg var den første som ringte og fikk lov å komme med en gang. Meg og Annalois gikk ned til den kinesiske hage og møtte Bob, en koselig liten koreaner som skulle vise oss leiligheten. Leiligheten var i 12.etasje i en boligblokk og går over 2 etasjer med 4 soverom, stort kjøkken, spisebord og stue, balkong, 3 bad og gratis internett. Jeg deler rom med ei jente fra Slovakia og det er billigere enn å bo på hostelet her. Jeg deler leiligheten med 7 andre, mesteparten fra Korea, men så lenge leiligheten er såpass stor tror jeg det skal gå greit (og jeg deler jo allerede rom med 8 personer her på hostelet og kjøkken med alle sammen, så det blir jo en forbedring i forhold til det)! Jeg flytter inn på mandag og er kjempespent! 







Ellers har jeg vært på kino denne uken. Brad lurte meg med på den dårligste filmen jeg noensinne har sett! Pirhana 3D - den ultimate guttefilmen med blod, gørr og halvnakne jenter "gone wild". Hvis du kan unngå å se den, unngå det! Jeg vil heller anbefale den nye med Drew Barrymore - Going the Distance som jeg så med Annalois og Chris.

Brad; If you're checking out my blog, you owe me a chick flick and a big popcorn. Pirhana 3D SUCKED! ;-P

2 kommentarer:

  1. Heia beibi! Jeg holder fortsatt bloggkommenteringen min oppe, ettersom det er jo litt staslig for det å se at vi faktisk leser den her hjemme:) DUMME TRAPPER OG DUMME TEKOPPER!! Godt å høre at du fikk hjelp av sykehusfolk til å bli nedkjølt, og seff er mammaen din oppe halv 5 om morgenen, det var mamma hele uka jeg stressa med pass..hehe :) Ellers så blir det knall å høre om leilighet, og jeg ler hvis fin-fu-opplegget fortsetter opp 12 etasjer i Darling Harbour! Flinka! (men regner med at trapper+varm drikke=heis i lang tid fremover?) Og takk for filmanmeldelsen, og som straff for guttefilm i 3D(!) så sier jeg det bare: tror nesten det er både chick-flick OG middag. Moro å lese om livet ditt søta. Gleder meg til oppdatering<3 xxxx

    SvarSlett
  2. Hei!
    Det e godt du helle det gåans ;-D
    Haha, eg tru mamman trenge mindre søvn enn det mi gjør, merkelig det der at dei alltid e opppe når dar oppstenne krise...
    Ops, eg e veldig spent på å sjå nå om det faktisk e i 12.etasje eg bu i (kan ver eg tok litt i), men det va jaffal høgt oppe :-p Ska holda deg oppdatert på det, men trappe bli det jaffal ikje når eg he tekoppen i hånda (evt. kniva, sakse ellar annet varm væske...)

    SvarSlett

Noen kommentarer, spørsmål eller hva som helst?