søndag 19. september 2010

Whole lotta love

Etter en travel uke med mye jobbing på Heritage Belgian Beer Cafè og andre festligheter, slår jeg meg endelig ned i senga (som er ufattelig hard!) med en kopp te, slik at jeg kan roe meg litt ned og benytter med det samme sjansen til å blogge om uka som har passert (siden jeg aldri kan gjøre ingenting).

For det første vil jeg holde dere oppdatert på at sårene fra sist uke (etter klomsa her brant seg på en kopp med kokende tevann) endelig begynner å lappe seg sammen til å bli 2 fine rosa (med litt brunt i) merker på brystet og man kan nesten ikke se merkene på halsen lenger. Etter jeg hadde brukt feil krem i 2 dager og merket at sårene egentlig så litt stygge ut, gikk jeg inn til et apotek som geleidet meg på rett spor igjen. Bortsett fra en liten betennelse i det ene såret, tror jeg det blir fint igjen i neste uke (optimisten). Så det var ukas helseoppdatering.

Jobbmessig går det veldig greit. I går hadde jeg min første dag som servitør (endelig kan jeg slippe å springe for den sinna franske kokken som sa "fuck off" til meg denne uken...) og fikk min egen bordseksjon for kvelden. Og jeg fant ut på fredag at jeg hadde fått min første lønning i sist uke, på min australske konto. Så nå betaler jeg altså skatt til den australske stat og er veldig stolt over å ha tjent mine første 300 dollar! Lurer på hva jeg skal bruke dem på..?

Jeg gikk jo selvfølgelig på shopping med Anneluis!
Så over til bloggtittelen og ukas store, store høydepunkt! På torsdag tok jeg turen over til Newtown og Enmore Theatre for å få med meg en del av Fringe Festivalen og showet Whole lotta love - Led Zeppelin celebration. Iført min oppklipte Led Zeppelin t-skjorte som jeg kjøpte i Chiang Mai, hadde jeg sitteplass på balkongen og god utsikt når flere kjente australske musikere (som jeg selvfølgelig aldri har hørt om) entret scenen og fremførte noen av de beste sangene fra Led Zeppelin. Selv om jeg ble litt skuffet over min favorittsang A fool in the rain, var konserten kjempebra, stemningen var topp  og en fornøyd jente kunne ta toget hjem igjen til Pyrmont, der jeg for tiden bor (i 9.etasje og ikke 12. som jeg skrøt av sist).

På fredag hadde vi avskjedsfest til Anneluis, ei jente fra Holland som jeg har tilbrakt mesteparten av tiden min med siden jeg kom til Sydney. Hun reiser en tur til vestkysten for å kikke seg litt rundt etter endt engelsk kurs, men kommer heldigvis tilbake i November. Så nå er jeg altså på jakt etter ei ny venninne... Men la meg gjøre det klart: ikke en ny bestevenninne, fordi det er Hilde Åmot det ;-)
Meg og Anneluis' daglige gjøremål er å gå på Cafè




GRATULERER til min flotte søster Hilde og mitt kjære søskenbarn Charlotte med giftemål 04.09 og 11.09!!! Til lykke til dere begge to, håper dere hadde 2 flotte bryllup og gleder meg i hjæl til å se bilder :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Noen kommentarer, spørsmål eller hva som helst?