mandag 6. september 2010

Work it out

Sånn, nå har jeg fullført min første uke som servitør i en travel Belgisk øl Cafè! Prøvetimen på mandag gikk greit, selv om jeg klarte å miste et glass med cider mellom 2 bord (uten å treffe en neste kunde!) og sliter litt med å lære meg bordplasseringer, menyen og ikke minst navnene på alle sammen som jobber der, vil de altså ha meg der en stund fremover.
Restauranten spesialiserer seg på blåskjell, og hver onsdag har de halv pris på alle typer blåskjell (ja, det er visst mange måter å tilbrede blåskjell på..!), noe som betyr at denne dagen er travel og blåskjell flyr alle veier. Hva mer naturlig enn å hoppe rett i det etter prøvetimen min (på 3 timer)? Første arbeidsdag ble onsdag og jeg kom fort inn i det meste da jeg ikke hadde så mye annet valg enn nettopp det. Til å begynne med springer jeg med mat og rydder av bordene, noe jeg er veldig komfortabel med (for de av dere som husker meg fra gatekjøkkenet på Lunden; selvfølgelig sier jeg "håper det smaker" her også, bare på engelsk). Da kvelden er over, har restauranten en flott ordning med øl og vin til alle som har vært på skift, noe som gjør den nye jobben min veldig sosial!

Før jobb på onsdag var jeg på øl trening! Siden jeg jobber i en belgisk øl cafè, må jeg jo kunne noe om øl. Så vi fikk en gjennomgang med noen av ølslagene vi selger, historien bak (for all øl har visstnok en historie) og til slutt fikk vi smake på øl! Og ENDELIG, etter mange måneders leting, har jeg funnet en øl jeg liker!!! Øl med bringebærsmak er nå min nye favoritt!!

Så nå når jobben er i boks og jeg vet jeg trives der, er det neste på agendaen min å finne en plass å bo. Noe som er et litt større problem enn å skaffe en jobb visstnok. Siden AIFS ikke hjelper meg, vel, de ga meg 4 nettsider jeg kunne kikke på (som om ikke jeg kunne funnet dem selv, om jeg hadde googlet det...), har jeg prøvd å finne noe på egen hånd. Jeg har registrert meg over alt, skrevet mange 100 mail og ikke funnet et eneste sted å bo... Men, stresser ikke så mye ennå, liker meg på hostelet og henger en del med Annalois fra Holland og Chris fra Canada. I dag var vi å spiste Sushi!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Noen kommentarer, spørsmål eller hva som helst?