tirsdag 21. desember 2010

Feel good INC.

Åj, nå ligger jeg litt langt etter folkens, sorry! Men her får dere en liten brøkdel av Desember måned her nede i Sydney. Stikkord: TRAVELT!

Jeg har kuttet ned kveldsjobbingen på den belgiske til 2 kvelder i uka, og jobber 4-5 dager på Nick's, noe som passer meg veldig greit. Denne uken måtte jeg i tillegg jobbe torsdagskveld for Nick's, da de holdt maten for et buisness selskap i byen. Litt sur for å jobbe en ekstra kveld, da jeg hadde jobbet ekstra dagen før også, og egentlig hadde mest lyst å gå på Gorillaz konsert (selv om billettene var kjempedyre...), sa jeg da ja til å jobbe. Det som var mest irriterende, var at når jeg først skal bruke kvelden min på å jobbe, vil jeg da helst jobbe mer enn 3,5 timer. Vi var ferdig til å gå halv 9 på kvelden...
Men, her kommer det morsomme i dette (for det er jo alltid noe positivt etter det negative, for å holde balansen liksom). Jeg bor rett bortenfor Sydney Entertainment senteret, der Gorillaz spilte samme kvelden. Da jeg ikke er så keen på å hjem halv 9 på en torsdagskveld, tenkte jeg at jeg bare skulle ta en svipptur bort for å se om det tilfeldigvis var billetter igjen. Og, heldigvis, det var det! Da jeg skulle til å betale i luka, kom det en mann bort til meg og pirket meg på skuldra: «Hey miss, my friends girlsfriend didn't feel well tonight, so we got an extra ticket. Would you like to join us?». Hmmm, vil jeg ha en gratis billett til Gorillaz?! JA!!!! Så jeg havnet på Gorillaz konsert med en kjempekoselig guttegjeng og hadde det knallmorro! BTW, hvem hadde trodd at et animasjonsband skulle være SÅ BRA på scenen?! De haddde Gorillaz på storskjermen, samtidig med ca 30 artister på scenen som fremførte sangene. Sinnsykt bra liveband!



Utenom jobbing og gratiskonsert, hadde vi norske jentene her nede juleverksted hos Ida. Norsk juleverksted i Australia består av julecd'en Anette lagte til kjæresten sin sist jul, rød saft og Pepsi Max, grøt kjøpt fra sjømannskirka, pizza mens vi venter på å spise grøt, og chips imens vi venter på at pizzan skal bli ferdig. Innimellom dette lagte vi pepperkaker i alle slags skogsdyrformer; elg, rev, pinnsvin og hval (som kanskje var en snegle når vi snudde den opp ned?). Kvelden var kjempekoselig, og julestemningen begynner å sinke inn.





Apropo jul: Jeg har blitt bedt til å feire jul hos 2 søstre og familien deres som jeg jobber med på den belgiske, Bessie og Cathrine. Vi jobbber alle sammen kvelden 24. og jeg blir med dem hjem etter jobb for å ha julelunsj dagen etter (for ja, de feirer jul den 25. og spiser lunsj istedenfor middag her nede, så merkelig!). Men spennende blir det, og så morro det blir å feire jul med en australsk familie!

Der fikk dere en kjapp liten oppdatering nå før jul. Treig som jeg er, skal jeg ut å kjøpe julepresanger nå, noe som er litt merkelig siden det er sol og 26 varmegrader ute. GOD JUL TIL ALLE SAMMEN!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Noen kommentarer, spørsmål eller hva som helst?