mandag 23. august 2010

I'm leaving on a jetplane

Åj, 2 måneder i hjemlandet gikk fort det, uten at opplevelsene ble mindre av den grunn! Jeg begynte "ferien" med å delta på Down by the river i hjembygda, der jeg forresten fikk et "sjarmerende" bilde i lokalavisa Agder, litt i duren "her er jeg folkens, se, jeg har kommet hjem!", samt fikk noen tatt med seg feil skinnjakke, den jeg hadde kjøpt  i Bangkok (liten verdi annet enn den emosjonelle, så om noen vet hvem som feilaktig fikk den med seg fra bakken fremme ved scenen på Luxus Leverpostei konserten, for ja, jeg står jo selvfølgelig fremme når Luxus spiller, tas jakken vel imot uten ytterlige hevnaksjoner...)


Turen videre gikk til Arendal, der hovedgrunnen til at jeg kom hjem hele 8 dager tidligere befant seg: THEM CROOKED VULTURES (med drømmemannen Dave Grohl på trommer) skulle spille på  Hove! Meg, Hilde og Steffen tok turen til idylliske Arendal, som for anledningen hadde skinnende sol og skikkelig festivalstemning. Der fikk vi sett moshpit (skrives det slik?) og galne folk som sprang i den største (og eneste) publikumsringen jeg noensinne har sett på A day to remember konserten, vi fikk stå fremme når geniale Florence and the Machines spilte i teltet OG folkens, Them Crooked Vultures gjorde livet så mye mer meningsfylt når de entrèt scenen! For de av dere som bare har hørt plata, de er SÅ mye bedre LIVE!!!!




Sommerens høydepunkt, som de av dere som holdt ut med meg på rundreisen i Asia og alle andre som måtte snakke med meg) måtte høre på om og om, og om igjen er NORWAY ROCKFESTIVAL, bygdas store stolthet! Mamma og pappa kjøpte festivalpass til meg til jul (forsikring  på at jeg skulle komme hjem kanskje?) og meg, Hilde, Susanne og Steffen kjøpte oss ei campingvogn for å få med oss hele festivalfeelingen. Fikk med meg en del konserter, der Sebastian Bach var min uventede storfavoritt, tett etterfulgt av Slash og Gary More. Men som trofast Luxus Leverpostei fan, må jeg jo si at den gøyeste konserten selvfølgelig var sistnevnte (der jeg, ganske komisk, havnet i enda en lokalavis, denne gangen var det nettutgaven av FVN).









Utenom rolsingen på festivaler har jeg tilbrakt tiden min med å jobbe så og si fra jeg kom hjem til jeg reiste. Mandag til fredag 07.00-15.00 har jeg tilbrakt på Tinfos (som forresten nå heter Eramet AS). Der har jeg fulgt min mor i jobben som vaskedame, og har blitt kjent med noen festlige damer i løpet av de 7 ukene jeg har jobbet der. Som iherdig shaker av den fua jeg er født med og litt overivrig av og til når jeg hører musikk jeg liker, har jeg svinget med moppen og fua mi etter Golddigger og Hey ya i gangene, mimet etter Nickelback i trappene (der jeg faktisk har blitt "busta" av en arbeider) og tatt meg selv i å le flere ganger høyt i garderoben, mens jeg hører på Misjonen på podcaster. Jobben på Tinfos var knall den!

Ellers har tiden hjemme blitt brukt til utdrikningslag til Charlotte (mitt flotte søskenbarn som gifter seg i September!), matorgier (Tapaskveld, skalldyrkveld, tacokveld, osv...) med Ida og resten av bedan (noe vaskedamene på Tinfos trolig ble mektig lei av å høre om, da vi aldri ba dem med, men allikevel snakket om det hele dagene). Vi har kommet oss til Prekestolen og Kjerag (begge gangene litt redusert etter lørdagenes eskapader), vi har hatt Heltan forspiel og narchspiel (ja, det er som dere tror, Heltan ble spilt en hel kveld) og hatt det mye morro i sommer.


Men nå reiser jeg altså fra venner, familie, jobb, skole og alt som måtte høre til de trygge og gode omgivelsene i hjemlandet. Jeg tar et (improvisert) friår! Jeg skal rundt i Australia, finne en jobb (kanskje i en bar eller restaurant) og bare ta alt som det kommer. Planen er å ikke ha en plan som jeg har sagt i hele sommer til alt og alle som har vært villig til å høre på, så får vi se hvordan det går. Plutselig kommer jeg hjem i morgen, men planen er å være borte til påske.

Så om dere vil følge meg rundt i Australia, er dere hjertlig velkomne til å trykke på "The Stalkers" knappen helt oppe til venstre, registrer dere som følgere (slik at det ser ut som om jeg faktisk skriver til noen. Mamma og Bjørg, det gjelder i hvert fall dere 2, for jeg vet dere leser dette), eller bare stikk innom i ny og ne. Ellers er det kjempekoselig med kommentarer, spørsmål og hva det måtte være.

Sitter forresten i Abu Dhabi, flyet er 3 timer forsinket, jeg er sliten etter 20 timers reisetid og har enda 17 timer igjen. Men jeg holder humøret oppe ved å lese Neil Strauss - The Game, som er kjent for å være guttas "sjekkebibel". Boken er godt skrevet, passe provoserende og jeg ler så jeg rister over visse deler av boken! Løp og kjøp jenter ;-)



2 kommentarer:

  1. Yay! Du er best du! Knallmoro å lese om det du holder på med, og det du har tenkt å holde på med:) Har seff registrert meg som følger, selv om du kun snakket direkte til Mamma( noe som hun digga forresten!:-D ). Du får kose deg maks, og nyte at jeg er dødsmisunnelig her hjemme! Så får d se om du kan gjøre noe syndig for meg på Scary Canary og sørge for at du vinner i Limbo denne ganga, nå som du har vært hjemme og lada batterian:) Hurra! Luv ya. Sneiks!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Tusen takk :-) Så koselig at du følge meg Lise :-) Ska passa på å nevne deg au et par gånge! Haha, mamman din må jo nevnes, sånn e det bare. Fekk ei kjempekoselig bursdags/god tur melding av ho på bursdagen min.
    Kjenne eg må øva meg litt mer på Limbo, men ska alltids synda litt på Scary Canary som ein hyllest te deg, hehe ;-p

    SvarSlett

Noen kommentarer, spørsmål eller hva som helst?